Nieuwe campagne stamceldonatie i.s.m. Marcel Bamberg en De Speld
Om zoveel mogelijk jongeren bekend te maken met stamceldonatie, gaat deze maand een nieuwe campagne live op social media. Hiervoor is o.a. een samenwerking gezocht met De Speld. Daarnaast is Marcel Bamberg voor Matchis de straat op gegaan met een belangrijke vraag: Wanneer zou jij een leven redden?
Page content
Marcel Bamberg
"Als jij het leven zou kunnen redden van je beste vriend, zou je dat dan doen?" Het is een vraag die presentator en programmamaker Marcel Bamberg aan verschillende mensen op straat stelt. "Ja natuurlijk", is het antwoord dat hij keer op keer terugkrijgt. Maar wat als het om het leven gaat van een willekeurige voorbijganger? En wat als je daar dan ook nog een dag voor naar het ziekenhuis moet komen?
Met deze straatinterviews zet Marcel jongeren aan het denken. Want voor het onderwerp stamceldonatie zijn dit relevante vragen. Wanneer er iemand in je directe omgeving een stamceldonor nodig heeft, is dit voor veel mensen een reden om in actie te komen. Maar de kans dat jij precies voor die persoon een match bent, is ontzettend klein. Tegelijkertijd zou je wel voor iemand anders een match kunnen zijn, misschien wel iemand aan de andere kant van de wereld.
Accepteer marketing cookies om deze content te zien.
Accepteer cookiesDe Speld
Daarnaast is Matchis voor het eerst een samenwerking aangegaan met De Speld. Een satirisch online nieuwsplatform dat door veel jongeren gevolgd wordt. Deze samenwerking sluit aan bij de meer humoristische insteek bij uiteraard een serieus onderwerp.
Accepteer marketing cookies om deze content te zien.
Accepteer cookies